Meeting papa - part 1

12 februari 2018 - Southampton, Verenigd Koninkrijk

As we speak, zit ik in de trein, onderweg naar Southampton om papa op te halen, die is nu onderweg naar mij toe. Dus ik heb mooi de tijd om even wat leuke anekdotes te vertellen wat betreft het spoor. Ik denk dat de meeste Nederlanders zich hier dood zouden ergeren, zeker als ze hier met hun auto zijn. Spoorwegovergangen zijn hier namelijk extreem, en dan bedoel ik echt extreem veilig. De spoorbomen gaan zo'n anderhalf tot twee minuten van tevoren dicht, dan is de trein vaak nog niet eens in het zicht. En daarna duurt het ook nog wel even voordat ze weer open gaan. Het is zelfs zo erg dat bijna overal voetgangersbruggetjes zijn, zodat die in ieder geval niet zo lang hoeven te wachten. Maat kortom, het komt dus vaak voor dat er een rijtje auto's in alle rust staat te wachten totdat die bomen (aan beide kanten een boom met hekjes eronder, dus er snel nog even langs is er echt niet bij, hoewel je nog wel 6x veilig kan oversteken voordat die trein er aan komt) weer opengaan. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen, en veiligheid voor alles. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het gigantische aantal cancellations dat hier de orde van de dag is. Je kan gewoon doodleuk op het station aankomen en dan horen dat je service niet rijdt. Dat gebeurt in NL ook wel maar dan meestal toch wel met een redelijk oké reden. Hier is er dan vast ook wel een reden (de machinist heeft geen zin ofzo) maar die wordt je niet verteld en iedereen lijkt het maar gewoon de normaalste zaak van de wereld te vinden. Niemand wordt boos, of gaat klagen bij de NOS, best een chille manier van leven eigenlijk. Want het bespaart wel een hoop energie om je gewoon niet druk te maken. Waar mensen zich ook niet druk maken is in de supermarkt, vooral de caissières kennen absoluut geen tempo. Ze pakken rustig product voor product, wachten tot je het in je tas hebt voor ze het volgende pakken en zeggen pas het bedrag als je alles hebt ingepakt. Ik vind dit persoonlijk niet zo erg, kan je lekker rustig aan doen, en de mensen hier lopen ook niet achter je te zuchten en te doen als je iets meer tijd neemt. Maar natuurlijk was dat wel even wennen, even jezelf settelen in dat kalme ritme van doen. Ik vind het wel relaxed, maar menig Nederlander zou echt zoiets hebben van, schiet nou maar even op, not to mention dat ik echt al minstens 6 keer ontslagen zou zijn als ik dat tempo zou aanhouden. In de SPAR was er een keer een man die me er op aansprak dat het 'niet zo beleefd' was om al door te gaan met de volgende klant als er nog mensen stonden in te pakken. Ik staarde hem toen aan met het idee van 'wat lul je nou' (niet gezegd hoor ;) want hoewel er misschien een kern van waarheid in zit, is het bij ons, zeker met onze Nederlandse 'een beetje opschieten-instelling' gewoon niet haalbaar is om altijd maar netjes te wachten, omdat als het druk is en ik dat niet doe, ik zowel de meeste mensen die graag een beetje door willen pakken, als mijn leidinggevende over me heen krijg omdat het wel wat sneller mag. Maar ik moest daaraan terugdenken omdat die man hier perfect tot z'n recht zou komen. Hier is doorgaan met de volgende klant als de vorige er nog staat echt not done.

Afgelopen week, woensdag, heb ik mijn eerste gig gehad met mijn band! Het ging gelukkig best wel goed. Eswara, Mercedes en Iris kwamen kijken, ik had ze uitgenodigd, maar achteraf was het dus helemaal niet zo groots gemaakt als vooraf het plan was dus ze waren de enige toeschouwers. Zo geniaal was het nou ook weer niet dus ik schaamde me bijna een beetje, al vond ik het wel leuk dat zij me konden zien spelen. Ik zal er wat foto's en filmpjes van posten. Daarna mochten we ons andere nummer ook opnemen in de studio :)
Donderdag had ik voor het eerst les in mijn nieuwe Engels klas, want ik ben een niveau omhoog gegaan. Dat moet ook wel, ik moet vanaf nu knetterhard gaan werken aan mijn Engels want ik heb toch maar besloten het CPE examen te gaan doen. Als het goed is kom ik met een aantal mooie papiertjes thuis... hoop ik ;) Maar mijn nieuwe klas is heel leuk, alweer een hoop nieuwe mensen leren kennen.

Een update wat betreft papa, ik zit inmiddels aan de thee op het vliegveld. Hij appte me zo straks dat hij wat vertraging had, een half uur, misschien drie kwartier. Dat gaf niet want ik had in Southampton mijn aansluiting gemist, maar toen zag ik onderweg dat het vliegtuig pas om 11:20 verwacht werd ipv 10:30! En toen ik hier kwam stond er doodleuk 'Expected 12:00' op de monitor... Dus nu ben ik aan het wachten, hopend dat het allemaal goed komt en kan ik rustig nog even doorgaan met mijn verhaal.

TO BE CONTINUED

1. Jos:
    13 februari 2018
    Leuk, Marissa! We zijn weer helemaal bij..... Wens jullie een paar hele mooie dagen toe en veel plezier bij het voetbal!
  2. Alida:
    13 februari 2018
    Weer leuk om te lezen! Heel veel plezier samen! Liefs van ons allemaal!!
  3. Oma K.:
    13 februari 2018
    Hoi Maris, ja wat een relaxte mensen daar, daar kunnen wij nog wat van leren.
    wens je leuke dagen met papa! Groetjes van mij en Fabian.
  4. Annemarie and Harm Jan:
    14 februari 2018
    Hallo Marissa,
    Wat leuk om jouw belevenissen te lezen,prachtig.
    Wat fijn dat het je goed naar de zin gaat.
    En nu een paar dagen met je vader, kun je weer even Gronings praten. 😛
    Wensen jou, vanuit Bedum mooie dagen met je vader.
    Veel plezier,succes met je studie.
    Geniet van je vrije tijd.
  5. Oma groendijk:
    15 februari 2018
    Zo wat relax daar. Ons leven is niet zo relax in Nederland. Altijd gejaagd. Vooral in de winkels . daar wil je zo gehaast mogelijk geholpen worden. Het is een manier van leven wat we ons hebben hebben opgelegd. En wat we elkaar hebben opgelegd. Het kan dus ook anders. Daar zul je wel aan moeten wennen. Overal wat meer tijd voor nemen. Heb je leuke dagen met je vader gehad? Waar heeft hij geslapen? voor 14 dagen wist hij het nog niet. Moest dat nog regelen. Hoe gaat het met je engels gaat het al vlotter? Vooral nu je weer een stapje hoger gaat zul je het al beter gaan beheersen. Straks moeten we bij jou in de leer. Wat gaat de tijd snel. De meeste tijd voor jou zit er al op. Ben blij dat je het daar zo goed bevalt. Het weer is hier brrrrrr koud en nat. heb het druk. Want 3 maart is er weer een grote expositie in Grijpskerk van 3 groepen cursisten. Alles moet naar de kranten. Er moet een catalogus gemaakt worden enz. Schotten geregeld worden. Maar we komen er wel weer doorheen. Er heerst hier de griep. heb op alle cursussen veel patienten. Hoor wel dat het weer bij jullie ook niet alles is. groetjes en veel liefs oma
  6. Tjarda:
    15 februari 2018
    Gentlemen die Engelsen. Ze praten netjes en zijn het dus ook. We kunnen nog wat van beleefde, geduldige en relaxte mensen leren. Was het leuk met je vader? Hij zal wel trots zijn! Veel plezier daar nog...de tijd gaat snel.
  7. Maaike Prins:
    Maaike Prins

Hallo Marissa
    Wat leuk dat ik nu iets mee krijg van jou belevenissen.Fijn dat jou vader een paar dagen bij je op bezoek is.Geniet van al het nieuwe en mooie daar.
  8. Oma Petra:
    18 februari 2018
    Hi Marissa, even een groet uit een andere leuke omgeving: Amsterdam!
    We hebben oma-weekend en dat is iets geheel anders dan jouw papa- dagen.
    Leuk om te lezen hoe beleefd en kalm de Engelsen leven!
    Veel plezier verder!