Meeting papa - part 2

19 februari 2018 - Chichester, Verenigd Koninkrijk

Hallo allemaal, sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten op het vervolg van mijn verhaal. Het is hier ook winter, en hier zijn we ook allemaal ziek. Ik dus ook. Daar gaat het laatste deel van mijn half term holiday... Inmiddels voel ik me alweer een stuk beter, gelukkig, aangezien ik vandaag een dik Engels examen op de agenda had, waar ik ook een certificaat voor krijg als ik het haal. En die wil ik natuurlijk wel heel graag, dus ik hoop dat ik het gehaald heb. Alleen no clue wanneer ik dat weet.

Maar goed, waar was ik gebleven. Ik zat op papa te wachten op het vliegveld en gelukkig stond hij iets na twaalven ook in de aankomsthal. Wat was er nou gebeurd, op Schiphol hagelde het en daarom moesten alle vliegtuigen schoongemaakt worden. Iemand die wel eens op Schiphol geweest is weet; dat duurt wel even. In elk geval was hij er. We zijn samen naar Chichester gegaan met de trein, daarna hebben we bij mij gegeten. Ik vond het superleuk om hem te laten zien waar ik nou woonde. Daarna naar zijn tijdelijke huisje, wat ook heel goed heeft uitgepakt. Aardige gozer, kamertje lekker dicht bij mij... Superhandig. Daarna zijn we Chichester ingegaan, heb ik hem het centrum laten zien en zijn we in de kathedraal geweest. Echt een enorm ding. 's Avonds heb ik voor hem gekookt en hebben we nog even koffie gedronken. Ook echt heel leuk om eindelijk een afwasmaatje te hebben. Gaat een stuk sneller ;)

Maar goed, wat er dus van het weekend gebeurde... Ik had papa genoeg te vertellen want ik had alles behalve een saai en rustig weekend gehad. Eswara's vriend was op bezoek geweest en die vrijdagvond zijn we uit geweest. Begon niet helemaal zoals gepland (een troep in de Common Room, dronken Argentijnen en uiteindelijk allemaal een beetje giechelig) maar daarna maar naar de club hier en dat was heel gezellig! Nou ja, wij komen dus midden in de nacht terug, niet eens heel erg laat (kwart voor 2 's nachts, keep that in mind) en wij willen nog wel even wat eten, dus wij doen aardappeltjes in de oven. Zitten we bij Eswara nog wat te praten GAAT HET ALARM AF MIDDEN IN DE NACHT!!  Op dat moment kneep ik me wel even in mijn handjes dat ik toen nog niet lekker lag te pitten. Want ik was me ten eerste doodgeschrokken, ten tweede had ik m'n bed uitgemoeten, de kou in. Niet dat het nu wel chill was, want Eswara's vriend mocht midden in de nacht helemaal niet in Westgate zijn, hij kon dus ook niet echt naar buiten. Nu denk je misschien, hoe dom ben je dat je iemand binnen laat zitten terwijl het brandalarm afgaat, maar wij wonen hier, weten hoe vaak dat ding afgaat en nemen het dus niet meer zo serieus. Ja, dat gaat een keer problemen opleveren, maar ja. Anyway, het geluid is zo snerpend dat je wel heel graag naar buiten wil hoor. Dat scheelt dan weer. Hoe dan ook, ik ging eerst naar buiten, hopend dat ik er snel achter zou komen wat het was en dat het snel weer zou stoppen. Dan hoefden hij en Es niet eens naar buiten. Maar het duurde best lang helaas en op een gegeven moment kwam Es ook, die meldde even dat ze haar vriend in haar kamer had gelaten met z'n oren dicht... Gelukkig hadden we inmiddels wel door dat er (weer) niks aan de hand was, anders had dat natuurlijk wel een probleem opgeleverd. Achteraf bleek dat er weer iemand in zijn kamer had gerookt. Please...

Dinsdag hadden papa en ik een toffe dag. 's Ochtends hebben we gewandeld in een gebied hier dat Chichester Harbour heet. Prachtig gebied, maar het regende en het was er eigenlijk daardoor een beetje te drassig voor. Daarna lekker opgewarmd in mijn kamer en toen op de trein gestapt naar Portsmouth, waar we die avond naar een voetbalwedstrijd zouden gaan. Eerst kaarten gekocht, het weer was inmiddels aanzienlijk beter, daarna zijn we met de trein en dubbeldekker (de trein deed het weer eens niet, maar het ritje boven voorin de bus was misschien nog wel veel toffer) naar Portsmouth Harbour gegaan, een heel mooi havengebied met bootjes, winkels en een enorme toren, de Spinnaker Tower. We waren daar met zonsondergang dus dat leverde een paar mooie plaatjes op. Daarna zijn we lekker fish & chips gaan eten, heerlijk. Toen terug naar het stadion, daar was het koud! Maar papa was helemaal in zijn nopjes, en ik vond het ook heel leuk hoor!  Voor de geïnteresseerden, zie de wedstrijdstatistieken hier onder :) De supporters waren eh, zeer enthousiast (De bijnaam van Portsmouth FC is Pompey, en iedereen zong voortdurend Play up Pompey, Pompey play up ​op de melodie van de Big Ben) maar tjonge, wat vloeken die Engelsen veel. Zou je niet denken hè, ze zijn altijd zo netjes ;)

Woensdag zijn we richting Southampton gegaan en hebben we daar een beetje rondgesnuffeld. Southampton is ook echt een hele leuke stad waar ik graag nog een keertje naar terug wil. Papa en ik hebben ons er nog prima een ochtendje vermaakt, en daarna heb ik hem weer naar het vliegveld gebracht en hebben we daar nog wat gegeten. Toen moest papa weer door de douane... jammer, ik vond het heel gezellig. We hebben hele leuke dagen gehad en het viel me zwaarder dan gedacht dat hij weer wegging. Ik heb het hier prima naar mijn zin en ik wil ook nog zeker niet naar huis, maar ik besefte ook ineens dat ik hier toch helemaal op mezelf sta. Dat is prima, en dat gaat gelukkig ook goed, maar iedereen is in Nederland. Het meest ideale zou natuurlijk zijn als jullie allemaal hiernaartoe zouden komen natuurlijk ;) In een dikke week komen mijn lieve vriendinnen Am en Eef mij opzoeken, dus daar kijk ik maar lekker naar uit, dat wordt superleuk. En voor de rest, het examen van vandaag gehad, op naar het Cambridge examen!  Oh, en kijk vooral even bij de foto's!

1. Oma K.:
    20 februari 2018
    Zo wat weer een mooi verhaal Marissa.Zoals je schrijft hebben jullie het leuk gehad.Jullie hebben veel gedaan in de korte tijd.Ook mooie foto s.Ik kijk zaterdag,altijd naar een programma en afgelopen zaterdag was het een uitzending vanuit Southamton dat is een prachtige stad zeg.Ik hoop dat je het cerficaat gehaalt hebt , maar dat horen we nog wel.Hou je taai en veel plezier met de meiden Groetjes😘
  2. Marjan Groendijk:
    20 februari 2018
    Wat ontzettend tof dat jouw vader vorige week een paar dagen is geweest. Leuk dat jij hem dan van alles kan laten zien. Southampton zal zeker een bijzonder stad zijn.
    Haha, gezellig dat je ons allemaal wel in Engeland wilt hebben, lijkt me wel wat. Maar ja, dan moeten onze koeien dus ook mee. Hmm.
    Wat een gedoe zeg, met dat alarm 's nachts. Leren ze dat nou nooit?
    Een mooie tijd toegewenst met Amke en Eveline. Doe je hun de groetjes?
  3. Maaike Prins:
    21 februari 2018
    Wat weer een mooi verhaal,fijn da je dit met je Vader kon delen.
    Je beleeft daar echt wel heel wat,is wel meer dan alleen maar studeren.
    Geniet er maar lekker van.Groetjes Maaike
  4. Oma groendijk:
    21 februari 2018
    Wel een wat late reactie. Maar ik heb het druk met de laatste voorbereidingen van een grote expositie van de cursisten die op 3 mei wordt geopend door de nieuwe burgemeester van Zuidhorn om 10 uur 's ochtends op marktplein 6 te Grijpskerk. Dit wordt de laatste expositie van mijn cursisten. Want op het eind van dit jaar hou ik er in Grijpskerk er mee op. Maar leuk dat je een paar toffe dagen met je vader hebt gehad en dat weer Marjan dan ookschelen. Daar kun je je tegen kleden. Leuke foto's en video's. Ja na zulke dagen besef je opeens dat je familie ver weg woont. Heb je al uitslag van je Engells? Ben benieuwd want je wilde toch graag een hoggere cijfer? Wat maken ze een drukte van dat branalarm bij jullie. Maar het is toch ook een bescherming. Ik wens je veel plezier met je vriendinnen de komende dagen. Heel veel liefs oma
  5. Marian Kuizenga:
    22 februari 2018
    Wat fijn dat je met je vader gezellige dagen hebt gehad. En nu uitkijken naar de ontmoeting met je vriendinnen. Prachtig mooi verslag, zo blijven we op de hoogte. Veel succes met je studie en liefs van ons uit Winsum.
  6. Anneke Assies:
    25 februari 2018
    Leuk al je verhalen te lezen. Zo weten we een beetje over hoe het leven is in Engeland. Ik snap best dat het lastig is als je afscheid moet nemen van je vader. Maar wat goed van je dat je het volhoudt en je er helemaal voor gaat om deze tijd tot een succes te maken. Heel erg knap van je. Een hartelijke groet en een hugg, Harm en Anneke
  7. Gerlinda:
    27 februari 2018
    Hello on the other side

Wow! How nice to go a football ⚽ match with your dad ..
    Good luck 🍀 with the exam
  8. Oma Petra:
    2 maart 2018
    Lieve Marissa, met genoegen heb ik je verhaal gelezen over de dagen met Gerrit. Prachtig om zo ‘ouderwets’ in een noeuwe situatie met hem op te tekken! Ook ingrijpend om weer los te laten...
    Veel plezier verder met ander bezoek en vooral met jezelf! 💋
  9. Jos:
    4 maart 2018
    Deze had ik nog gemist, Marissa, maar had al wel van alles van je vader gehoord en gezien. Leuk,hoor!