The Jacobite Experience

28 juni 2017 - Fort Augustus, Verenigd Koninkrijk

Onze reis is nog steeds superfantastisch, ook al moesten we twee nachten met z'n tweeën in een twijfelaar slapen en zijn de stoplichten in Edinburgh kennelijk al met pensioen. Serieus, het duurt zo lang dat iedereen er door rood loopt. Als er niks aankomt wordt ie nog steeds niet groen! Gisteren Edinburgh gezien, helaas niet alles wat we wilden, maar daarvoor hebben we gewoon te kort. Het regende in de ochtend, maar dat mocht de pret niet drukken. Paraplu op en gaan! Lekker gewinkeld in New Town (er was een Waterstones!) daarna naar Edinburgh Castle (Wauw) en de Royal Mile lopen. Ik houd van al die steegjes en kleine winkeltjes! Het kasteel was ook heel groot en mooi en het bood een geweldig uitzicht! Het werd later gelukkig droog en wat helderder. Daarna zijn we nog Calton Hill opgeweest, waar we de Royal Mile weer konden zien liggen. Veel hoogteverschillen hier en vooral hele aardige mensen. We hebben 's avonds zelf gekookt, hoort er ook een beetje bij. Toen maar op bed, we moesten er vroeg uit vanochtend omdat we op tour zijn. 9 uur waren we al onderweg! Gezellig met een klein busje en een Schotse gids met humor en een kilt, Ian. O ja, en Moustafa het Loch Ness monster. Het is een Nessie-knuffel waarvan Ian vertelde dat een klein meisje hem een keer hernaamd had. Hij zit altijd voorin, zo herkennen we onze bus. Volgens mij slaapt Ian er stiekem gewoon mee;) We hebben een heel karakteristiek dorpje gezien, Pitlochry, daarna op het battlefield geweest waar de Jacobites oog in oog stonden met de English Government, heel indrukwekkend. Binnen een uur was die battle uitgevochten. Daarna hebben we op Loch Ness gevaren, helaas Nessie niet gespot... Had ons een miljoen opgeleverd maar helaas. De tour bevalt ons dus tot nu toe prima. Nu zijn we in Fort Augustus in het meest schattige B&B dat ik ooit heb gezien. Heel karakteristiek, superlieve mensen en heerlijke (eenpersoons!)bedden. Het stadje is ook prachtig, ik had hier dolgraag langer willen blijven. De tour gaat morgen verder, en wij dus ook. Ik kijk er naar uit!

1. Alida:
    29 juni 2017
    Superleuk Marissa!!! Ik kijk uit naar je volgende verhaal!
  2. Jos:
    30 juni 2017
    Wat mooi, Marissa en wat zien jullie veel! Geniet er van!