England, here I come!

5 januari 2018 - Southend-on-Sea, Verenigd Koninkrijk

Nou, daar zit je dan. In het vliegtuig naar Engeland. In de wetenschap dat je daar drie maand blijft. Ik kan je vertellen, dat is gek. Maar deze vlucht heeft me alvast weer herinnerd aan waarom ik zo van vliegen houd. Het gaat snel, en deze vlucht is nou echt de definitie van comfortabel vliegen. En dat lowcost! Ik weet niet waarom. Misschien omdat ik geen intense oorpijn heb? Misschien zit het m in de avond. Avondvluchten zijn het best. Terwijl het op aarde donker is, vang je hierboven een streep licht op. De zon is nooit ver. Ik kan alles zien, daar is het helder genoeg voor, dus ik zit met mn neus tegen het raam gedrukt. Net heel veel lichtjes, met een beetje topografie herkende ik Amsterdam. Kon niet missen :) We gaan oversteken.

Ik wil de mensen die op het vliegveld waren om mij uit te zwaaien heel erg bedanken, ik kan niet uitdrukken hoe fijn ik het vond dat jullie er waren. Ik ben dankbaar dat ik zulke lieve mensen om me heen heb en dat jullie zulke mooie dingen in mijn boekje hebben geschreven. Ik pinkte net toch nog een traantje weg toen ik dat allemaal las.
Voor degenen die het nog niet weten, (dat lijkt me overigens sterk want volgens mij heb ik het nog net niet van de daken geschreeuwd ;) ik ga voor drie maanden naar college in Engeland. Daar ga ik het programma 'Music & English' volgen. Dit was mijn grote wens, de main reason waarom ik een tussenjaar wilde. Ik wilde internationale ervaring, de wereld trok aan alle kanten aan me. Ik wilde dolgraag mijn Engels verbeteren, vloeiender worden en vooral durven te praten. Ik wilde iets doen wat ik leuk vond. Ik ben trots dat ik het nu gewoon doe, hoe spannend ik het ook vind (heel erg!)Ik maak mijn droom waar. Daar kan je volgens mij nooit spijt van hebben.

Buiten is het inmiddels pikdonker. We steken over. Er staat mij nog een lange reis te wachten, naar Chichester, waar ik drie maanden op de campus zal wonen. En veel nieuws. Maar ik heb er zin in.

1. Oma K.:
    5 januari 2018
    Leuk geschreven, ik zou het zo niet kunnen maar ik heb ook niet zo, n duim als jij.Wens je een mooie leerzame tijd daar.Vond het leuk om je uit te zwaaien.
  2. Tante Ina:
    5 januari 2018
    Heey Marissa. Ik heb via oma de link gekregen. Ik wens je daar heel plezier en hoop dat je droom uit komt.
    Groetjes
  3. Oma Petra:
    5 januari 2018
    Hoi Marissa, je hebt London vast al achter je gelaten om tevreinen in westelijke richting. Vandaag is het begin van een bijzondere tijd!
    Mooi zoals je de vlucht beschrijft.
    Ik vond het leuk om je uit te zwaaien.
    Tot een volgende keer op jouw blog.
    Alvast welterusten in je nieuwe woning. 😘
  4. Marjan Groendijk:
    5 januari 2018
    Lieve Marissa, wat mooi dat je er zo'n zin in hebt. Het zal vast een hele bijzondere ervaring worden. Ik vond het heel fijn om op het vliegveld er bij te mogen zijn. Ook al moesten we even wachten, al pratend was die tijd zo voorbij! Oom Seerp en ik willen jou een hele goede en leerzame tijd toewensen. We zien uit naar jouw berichtjes! Dikke knuffel! Slaap lekker daar, je eerste nacht. :)
  5. Jan Emmelkamp:
    5 januari 2018
    He, lieve kleindochter. Wat heb jij je intenties toch zo prachtig omschreven. Dat ontroert mij echt, hoor! Geweldig. Ik ben trots op je! Ook heel mooi, dat al je geliefden er vanmiddag waren om je uit te zwaaien.
    We hopen, dat je daar een fijne tijd zult hebben en dat je daar veel mooie ervaringen zult opdoen. Veel liefs van onze kant en we houden contact.
    Opa Jan.
  6. Anneke Assies:
    6 januari 2018
    Lieve Marissa we wensen jou een fijne leerzame tijd toe in Engeland. Ga er van genieten. Een hartelijke groet Harm en Anneke
  7. H.W.Emmelkamp:
    6 januari 2018
    Hallo Marrisa veel suc6 daar. Een goede tijd gewenst daar. We zijn benieuwd naar de volgende blog.grtz Henk en Ineke