Toast, jam and honey

16 januari 2018 - Chichester, Verenigd Koninkrijk

Guess what, ze zijn nog niet geweest voor de zilvervisjes. Dus ik ben vanochtend voor niks de hele tijd buiten gebleven, en ik moet nog een dikke week dealen met die gore beesten. Dat was wel even een huilmomentje. Niet dat ik er nou zo heel veel zie, maar ik had gehoopt dat dat gedoe nu klaar was. Bovendien was de dag lang vandaag, zeker omdat ik tussendoor niet naar huis kon. Daarbij loop ik flink te snotteren en heb al een paar nachten weinig geslapen, dus dat hielp niet echt... Eswara had precies hetzelfde, maar er moesten nog boodschappen worden gedaan...Dus wij naar de supermarkt, flink inslaan, worden we nog beschuldigd van stelen ook! Niet in de winkel hoor, maar toen we onderweg naar huis waren, toen liepen we daar namelijk met het winkelkarretje. Een vrouw stapte van haar fiets en vroeg hoe we het in ons hoofd haalden dat karretje te stelen. Op zich niet heel gek natuurlijk, maar voor zover ik weet vinden de winkels het hier geen probleem als de College-studenten de karretjes mee naar de campus nemen, aangezien ze (en zo ook wij) vaak veel in een keer kopen en dus goede klanten zijn. Wij zetten ze bij Westgate neer en dan worden ze weer teruggebracht. Ik denk niet dat die vrouw dat wist, maar na zo'n volle, flink vermoeiende dag waren wij echt zwaar geïrriteerd. Hoe dan ook, de vriezer en de koelkast liggen weer vol. Ik zal niet doodgaan van de honger. Ik ben benieuwd wat mijn vijfde huisgenoot, die zich inmiddels ook bekend heeft gemaakt, daarvan vindt. Ze heet Lydia, is Brits en ze heeft wilde plannen met de koelkast ;) Of nou ja, tot nu toe maakte het niemand echt wat uit wie welk deel van de koelkast gebruikte. Lydia had hele plannen voor een indelingsschema, maar tot nu toe werkt het niet echt. We zullen zien. Ze lijkt me verder wel heel aardig, maar ze praat zo snel dat het soms lastig is om te begrijpen. In elk geval hebben we een leuke flat, zes meiden en een schone keuken! En daar ben ik toch wel erg blij mee. Het zelf koken vind ik ook leuk, ik vind het heerlijk omdat allemaal zelf te mogen bepalen. Ik eet nu elke ochtend toast, lekker Engels. Ik weet niet wat dit land met me doet, maar ik eet nu zelfs jam, en daar houd ik normaal helemaal niet van! Toast met jam en honing, heerlijk ;) Er is hier ook een kookclub, waar je typisch Engelse dingen kan leren koken, dus dat ga ik waarschijnlijk ook nog wel een keertje doen. Genoeg leuke dingen hier, en zaterdag ga ik met Eswara en Mercedes, met een schoolactiviteit naar Bath! Zin in!

1. Oma K.:
    17 januari 2018
    Zo dus je kwam jezelf even tegen!Dat kan soms in je eigen voordeel zijn!Hier heerst ook de griep, ik niet hoor!Even afkloppen.Leuk dat jullie nu compleet zijn.Ja dat met het indelen van de koelkast wordt vanzelf wel op gelost.Heerlijk dat de keuken schoon is goed bezig zal ik maar zeggen!Toast Jam en honing lijkt mij ook wel wat!Leuk dat je graag koken mag, hoeven we daar geen zorgen over hebben.Ik wens jullie veel plezier in Bath geniet er van.Groetjes en hou je taai!
  2. Jos:
    Hoi Marissa,
    Net als in alle levens, je komt van alles tegen........leuke dingen, vervelende dingen...... Je beschrijft het heerlijk! Leuk om te lezen en te weten hoe het met je gaat daar! Succes met alles en geniet......! Liefs van ons....
  3. Marjan Groendijk:
    17 januari 2018
    Elk land heeft zo zijn gewoontes. Ik mis alleen die Engelse thee erbij. Maar dat stukje (Nederlandse) kaas vergeet je toch niet? Een bruine boterham met kaas, dat doen we dan maar weer op de boerderij. ;) Wel even balen dat je wat snotterig bent geworden en wat minder had geslapen. Hopelijk gaat het straks weer de goede kant op. Toi, toi, toi!
  4. Marissa Koenderink:
    17 januari 2018
    Oh die Engelse thee ben ik zeker niet vergeten, mijn theevoorraad gaat aardig hard! Ook de heerlijke English Breakfast- thee is nu op. En kaas heb ik hier ook in huis hoor... ;)
  5. Jan Emmelkamp:
    17 januari 2018
    Tjonge, als ik die verhalen van jou zo lees, dan lijkt het er al op, dat je al helemaal ingeburgerd bent. Knap, hoor! Het is mooi te horen, dat alles goed naar je zin gaat.
    En och, die paar vervelende dingetjes, die zijn er natuurlijk ook. Maar die horen nu eenmaal ook bij het leven. Je hebt leuk contact met die anderen en zo kun je samen met die anderen allerlei leuke dingen doen. Veel plezier verder.
    En je bent dus ook al aan de jam en Engelse thee. Je blijft toch wel een Nederlands meisje, hoop ik. Groetjes, ook van Petra.
  6. Gerlinda:
    17 januari 2018
    Hello on the other side,

Wat weer een leuk stukje ..behalve de zilvervisjes ,en een klein dipje hoort daar ook bij 😪 hopelijk is het snel opgelost.
    Leuke foto's van Portsmouth!👍🏼, en engels ontbijt ....bacon & witte bonen in tomatensaus toch ,🤣....ik zou ook gaan voor toast ...
  7. Oma groendijk:
    17 januari 2018
    Ik heb een paar dagen de griep gehad. Hopen dat het niet naar Engeland overslaat. Jammer dat ze er nog niet geweest zijn voor die visjes ondanks dat je de hele dag niet thuis was. Dus stelen was er niet bij. Maar toch een teken dat de mensen jullie in de gaten houden. Toch een klein stadje? Hoop dat je vannacht wat beter slaapt. Hoe komt die vrouw erbij om jullie zo maar te beschuldigen. Dat werkt zeker niet op je gemoed. Trek je nooit iets aan van zulke dingen als je zeker bent dat het nergens op slaat. Ref je het nog steeds. Gelukkig dat de koelkast weer vol is. Geniet van je Engels ontbijt. Mij veel te zoet..nog geen scrammble eggs gehad? Kop op Maris en geniet dubbel van de goede momenten. Liefs omagroendijk
  8. H.W.Emmelkamp:
    18 januari 2018
    Hallo Marrisa leuk om je verslag te lezen, ik stuur het door naar Marlies en Bert , en tante Ineke. Bath is een hele mooie stad heel veel te zien, wij zijn er op de fiets door heengereden op weg naar Lands End. niet vergeten om foto's te maken.
    veel plezier verder Grtz Henk & Ineke. Appingedam.
  9. Marieke:
    18 januari 2018
    Een goed begin van de dag! Vast lekkerder dan een schaaltje met pappeties ;-) Veel plezier in Bath!