Portsmouth & Silverfish

14 januari 2018 - Portsmouth, Verenigd Koninkrijk

Mijn eerste schoolweek zit er alweer op en ik begin me steeds meer thuis te voelen. De stad wordt natuurlijk ook bekend (begint 'thuis' te worden) en ik ken steeds meer mensen om me heen. Met mijn huisgenootjes heb ik het ook erg naar mijn zin, het enige probleem is dat we hier een plaag hebben van zilvervisjes, daarom komt dinsdag de bestrijdingsdienst (te weten Control Pest UK) om die uit te roeien. Ik heb er nog niet heel veel gezien, Eswara heeft er meer last van, maar liever laat ik het ook niet zover komen. We kunnen dus komende dinsdag de hele dag niet in onze kamers en keuken... Je moet er wat voor over hebben.

De Engels lessen zijn me heel goed bevallen de afgelopen dagen, de docenten zijn echt heel lief en met een aantal van mijn klasgenoten is het ook erg gezellig. Ik moest zelfs al een niveau omhoog omdat ik al een CAE-diploma had! Het is wel goed voor mijn zelfvertrouwen om ook gewoon Engelse lessen te hebben en het wordt dan ook steeds makkelijker en normaler om me in het Engels uit te drukken. Al kraam ik er nog steeds wel eens dingen uit waarvan ik zelf denk; dat kan echt niet... Gelukkig is iedereen hier superaardig en bereid om te helpen. Vandaag heb ik voor het eerst gewassen - ook een hele klus. Momenteel functioneert mijn kamer als een wasrek omdat ik het meeste niet in de droger wilde stoppen. Overal waar was kán hangen, hangt was te drogen. Hopelijk is het morgen allemaal droog ;)

Gisteren ben ik met Mercedes, mijn huisgenootje met de trein naar Portsmouth geweest. We wilden er even uit en natuurlijk wil je ook wel iets verder kijken dan Chichester zelf, ook al heb je hier in principe alles. Portsmouth is heel dichtbij (20 min met de trein) en was dus een ideale optie voor een middagje. Toen we er aankwamen met de trein leek het alleen echt heel havenachtig en half afgebroken, dus ik dacht, misschien is dit nou niet echt een parel van een stad, maar naarmate we verder liepen bleek dat dus reuze mee te vallen, je moet alleen wat meer zoeken naar de mooie plekjes. Het had een bijzondere sfeer en voelde niet intens vol en druk zoals je dat met sommige steden zo kan hebben. Vooral aan zee was het prachtig. Er stonden PALMBOMEN! Aan zee was een park waar je lekker kon wandelen, zeker in de zomer moet het een prachtige plek zijn om te ontspannen, maar dat was het nu ook. Verder waren er allemaal oude kerkjes, een kathedraal en een museum, dus we hebben genoeg gezien! En alles op loopafstand, dus ideaal. Ik vond het vooral heerlijk om even aan zee te zijn, het is eigenlijk heel dichtbij. En het beeld wat je daar van de stad had was misschien nog wel het allermooiste. Ik zal er wat foto's van plaatsen.
​Morgen moet ik weer naar school, met m'n band hard werken aan de performance over een kleine drie weken. Ik vind het spannend, want in het weekend kan ik niet pianospelen, dan is de school dicht, Gelukkig heb ik morgen twee tussenuren dus dan moet ik maar even flink aan de studie!

Groetjesss

1. Tante Ina:
    Hoi Marissa
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Wat leuk dat je ook tijd hebt om de omgeving een beetje te verkennen. Hier is het koud rond 0 graden en een beetje winderig. Arnout is net weer op de fiets richting school brrr. Verder gast hier alles zijn gangetje. Groetjes uit Ten Post.
  2. Jos:
    Hoi Marissa,
    Wat ontzettend leuk om te lezen dat het goed gaat allemaal. Een hele ervaring! Ooit heb ik ook eens zo'n zilvervisjesplaag meegemaakt toen ik op kamers woonde. Mijn hospita gaf mij de schuld, maar later bleek dat ze uit haar rijstvoorraad kwamen. Zat helemaal onder....goed dat er iets aan gedaan wordt bij jullie! Hou je goed en geniet!
    Liefs van ons, Jos
  3. Oma K.:
    15 januari 2018
    Hé Marissa wat weer een leuk verhaal!Wat vervelend die kleine huisgenootje,maar zoals je al schrijft er wordt wat aangedaan.Leuk dat je even op stap was met Mercedes.Nu maar wachten tot dat je een keer kan liggen onder de Palmbomen van Portsmouth.Maar zag aan jou dikke sjaal dat het ook koud bij jullie is hier niet anders.Veel sterkte met de band tuurlijk is dat spannend.Komt vast goed.Dankjewel voor het op hoogte houden van jouw belevenissen. Groet en een dikke smook van mij!
  4. Tjarda:
    15 januari 2018
    Palmbomen? Klinkt tropisch... Leuk je verhalen te lezen! Veel plezier en succes verder. x
  5. Marian Kuizenga:
    16 januari 2018
    Fijn dat je er steeds beter thuis gaat voelen. Succes toegewenst met het optreden van je band, je hebt de tijd nog!
    Fijn dat we zo op de hoogte blijven en veel succes! Groet vanuit een nat en winderig Winsum.
  6. Marjan Groendijk:
    16 januari 2018
    Mooi om te lezen dat er zoveel aardige mensen om je heen zijn. Dat is heerlijk. Tja, alleen die zilvervisjes: Doe die maar gauw de groeten. ;)