Back to school

10 januari 2018 - Chichester, Verenigd Koninkrijk

Goeiemorgen! Ik begin te wennen hier, en het wordt ook steeds leuker. Ik heb goed contact met mn huisgenoten (Eswara, Mercedes, Lily en Jenny (er is nog iemand maar die hebben we geen van allen ontmoet)) en ik ben gisteren met Eswara naar de Tesco geweest om even een voorraad eten in te slaan. Ook staan er wat excursies op de planning, onder andere Stonehenge en Bath, al weet ik nog niet hoe dat er precies uit gaat zien. Maandag had ik voor het eerst school, maar het was voornamelijk introductie. Gisteren ben ik pas echt begonnen met mijn muzieklessen. Ik heb zangles gevolgd, wat heel leuk was, en ik ben er ook achter dat ik de theorie waarschijnlijk met twee vingers in mijn neus kan doen. Ik ben zelfs een van de weinige die daadwerkelijk noten kan lezen. Dat vind ik helemaal niet erg aangezien het een beetje een guilty pleasure is om de grote jongens uit mijn klas de mond te snoeren daarmee. Ik bedoel, hallo, ze zijn iets van 25 en gedragen zich nog steeds als kleuters. Die heb je hier dus ook ;) Maar daardoor was die les dus redelijk ongemakkelijk... Voor de rest ga ik leren te werken met muziek op de computer en hebben we een nieuwe band, waarmee we ook nog over drie weken een optreden hebben! Spannend! Vandaag krijgen we daarvoor de nummers, die we helemaal moeten produceren, opnemen en live uitvoeren. Donderdag beginnen mijn Engels lessen. Ik heb daar ook heel veel zin in, want af en toe heb ik echt het gevoel dat ik het Engels heb van een aangebrande tosti, zeker in het bijzijn van de Britten zelf. Dan wil je zoveel zeggen, all at once, en dan komt het er niet zo perfect uit als je wil. Of gewoon beroerd. Maar ja, that's how it goes, en dat is ook precies een van de redenen dat ik graag hiernaartoe wilde, ik wil vloeiender worden en vooral mn mond open durven doen. In front of others. Hier moet ik wel. Maar iedereen is hier zo aardig, dus dat scheelt enorm. Ik hoop dat ik snel nog wat meer contacten leg, want ik merk wel dat ik behoefte heb aan een beetje gezelligheid. Daarom is het extra leuk dat ik 's avonds nu meestal met Eswara en Mercedes eet, veel leuker dan alleen. En het wordt vast alleen maar leuker.

P.S. Voor degenen die het nog niet gezien hebben, er staat bij video's een filmpje van mijn kamer!

1. Marjan Groendijk:
    10 januari 2018
    Nu begint het dus allemaal te komen. Veel nieuwe contacten en de studie! Bijzonder hoor dat zoveel medestudenten die ook muziek hebben gekozen, geen noten kan lezen. Dat verbaasde mij echt. Wel super fijn dat iedereen zo aardig is. Heel veel succes verder, bedankt weer voor dit gezellige verhaal en het filmpje van jouw kamer. Zo hebben wij er een beetje een beeld van.
  2. Oma K.:
    10 januari 2018
    Zo zeg wat weer een mooi verhaal,mooi dat je leuke mede studenten hebt.Aan die broekjes zul je nog veel kunnen leren zoals ik het begrijp. (Jongens).Samen eten is ook een stuk gezelliger dan alleen.Volgens mij gaat het helemaal goed komen,in 3week tijd al een uitvoering!Ook dat red je wel.Ik wens je alle sterkte toe groetjes van mij!🙋🙋😙
  3. Jos:
    10 januari 2018
    Klinkt steeds beter! Goed van start, hoor! Eigenlijk een heel positief verhaal. Het is ook allemaal zo spannend in het begin...... Hoop dat je een beetje uitdaging vindt in de muzieklessen, maar dat komt vast wel goed! Leuk van de band! Geniet van alles en ....wordt vervolgd...... Lieve groeten van Pieter en Jos
  4. Oma Petra:
    10 januari 2018
    Mooi om te lezen hoe je ervaringen toenemen. Je schrijft genuanceerd over een en ander. Veel nieuwigheid, leuke plannen en ook wat vraagtekens... Misschien is alles over een paar dagen al weer heel anders. We zullen het zien.
    Echt leuk om je zo te volgen!
    Enjoy Marissa! 😘
  5. Marieke:
    10 januari 2018
    Klinkt goed allemaal, Marissa! Op de 25-jarige kleuters na dan... ;-) En zelfs al een optreden in de planning, hartstikke leuk. Je zal zien dat je Engels straks met sprongen vooruit zal gaan, ook al heb je nu ook al een prima niveau. Liefs van ons.
    Fabian denkt trouwens nog steeds dat je in het vliegtuig zit :-D
  6. Alida:
    10 januari 2018
    Superleuk om van jou avonturen op de hoogte te blijven. Je hebt een leuke manier van schrijven. Ik zie het al voor mij hoe je die "kleuters" de mond snoert :)
    Liefs!
  7. Tjarda:
    11 januari 2018
    Mooi dat je wat leuke contacten krijgt! Mensen die in hetzelfde schuitje zitten en ook gezelligheid nodig hebben. En leuke excursies...vast interessant mooie historische bezienswaardigheden. Die jongens....lekker in hun sop laten gaarkoken. Het Engels leren gaat vast snel. En succes met oefenen met zang, theorie, de band...spannend en geweldige ervaring. Mooie kamer lijkt het. Fijn dat je zelf een douche hebt. Is het niet te lawaaierig dat je andere mensen hoort.
  8. Jan Emmelkamp:
    11 januari 2018
    Mijn complimenten, hoe je je ervaringen beschrijft. Mooi hoor!
    Ik zie, dat je al contacten hebt. Een mooie start! Dat gaat best wel goedkomen. Ook leuk, dat je misschien Stonehenge gaat zien. Dat schijnt een echte bezienswaardigheid te zijn. Hier is alles OK en we leven mee met je.
    Tot de volgende keer. Knuffel!